DIF - Dime 14 maj 2007

Det såg ut att bli en härlig måndagsmatch. Det var många Djurgårdare som hade tagit sig till Score för att se mötet mellan DIF ? gais, det var både gamla och nya ansikten på plats vilket gläder mig! Tyvärr hade jag inte riktigt tid att prata med alla men jag hoppas på att det kommer fler tillfällen!

Matchen dominerades till stora delar av DIF men man kunde inte riktigt få till det! Istället så gör gais 0 - 1 i 45 minuten efter att Mattias Östberg nickade in en inte helt otagbar boll i Djurgårdens nät bakom Touray. Detta skede efter en ganska så hög Djurgårds press och lufter tog ur en. Hur i HELVETE kan vi släppa in en boll till på övertid? IGEN!

Innan målet så hade Djurgården en straffsituation när Andrej Komac blir nerriven av Dime som jag tycker va helt solklar men Håkan Jonasson, domare för dagen tyckte annat och lät istället spelet fortgå!

Lance Davids blev brutalt nersparkad av David Nicklassons i 32:a minuten och självklart vart det inte änns gult kort! Jag ska inte dra alla allsvenskans domare över en kam. Men den här situationen och straffen vart fan i mig gränsen på katastrof!

Andra halvlek finns det inte så mycket att skriva om. Djurgården kämpade stundvis på bra men dessa jävla långbollar måste få ett slut! Jones hade en riktigt vass chans men Dime var faktiskt riktigt bra på Stockholms Stadion. Man saknade magsjuke Matias Jonsson men man ska inte förvänta sig att en spelare alltid skall vara på plats och när han inte är med så får fan resten av laget ta sitt ansvar! 

Till mötet mot Gefle vill jag se skärpning och en bänkad Daja som allt för ofta klantar till det.

// Putte


Kommentarer
Postat av: Daniel

Knuffa inte på Dajja!
För övrigt är Davids kung.

Är score öpper på torsdag till Geflematchen?

2007-05-15 @ 20:28:33
Postat av: Putte

Daniel

Nä jag borde kanske inte göra det! Jag tycker själv att man mer ska föra fram spelare som är bra än att trycka ner spelare som är mindre bra men i det här fallet så kännde jag mig tvungen. Jag vill se ett Djurgården utan Dajja och sen kunna avgöra om det är en spelare som vi ärligt talat behöver. Jag kan ha fel men jag vill ändå se en match utan Dajja!

2007-05-16 @ 08:19:03
URL: http://difgbg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0